torsdag 11. januar 2007

Om blogging og sne

Jaha. Er det sånn en ånkli blogg lages? Det er mottatt. Vi får se, da vettu...

Vi har sne i hovedstaden. Flott. Vi hadde sne forrige helg også, og på grunn av den, har ikke jeg vært ute av døren på tre dager. Sne er ondskapsfullt. Ja. Når den gir meg både hjernerystelse og strekk i nakken på én gang, kommer jeg ikke til å juble hver gang jeg ser den i ettertid! Er begrenset hvor morsomt man kan ha det når legen sier: "Hold nakken i ro, ikke se på TV, ikke les bøker eller blader, ikke driv med data (ja, jeg er en synder), ikke ha på lyset, ikke ha mye støy rundt deg, ikke snakk i telefonen." Så denne uken har det vært party i toppetasjen, kan du tro! Har til tider følt meg som en gammel dame som sitter og overvåker nabolaget og har full kontroll over hva som skjer utenfor vinduet. I mean; hva annet skal man ta seg til?! Faktisk så er det ganske spennende å være gammel dame, har jeg funnet ut, for her på nedre Enga er det masse action! Folk sloss, kliner, faller, synger, snubler, krangler, handler, løper, leker, lufter (hunder), roper, venter (på bussen), stresser, skyter (!), brenner (!), gråter, fyller, sjangler.... I det hele tatt...

Jeg har dog herved bestemt meg for å være imot sne. Noen som vil ha?

Dessuten har jeg ikke vintersko. Det vil si at på grunn av sneen, blir det livsfarlig for meg å gå til og fra jobb, ja til og med å være på jobb! Burde få risikotillegg. Glatte ting...

Uansett. On a litt mer kind note: Takk til snille venner som har kommet innom med gode ting og varme klemmer :)

Imorgen er det tilbake på jobb :)

6 kommentarer:

Julie Lødrup sa...

Du kan gi sneen til meg! Jeg savner den, og så kan den slutte å skade deg.

Skjønte at jeg hadde senket forventningene mine når jeg ble kjempeglad for de to dagene med sne som var mens jeg var i Norge...

Forresten, pappa insisterer på at det ikke er noe sne i Oslo nå??

Ninings sa...

Vær så god! Sender fortløpende!

Vel, far kan nok ha rett, men det spørs jo litt når "nå" var, og hva han definerer som Oslo ;) Var plutselig masse sne torsdag kveld og fredag, men den har stort sett regnet bort igjen og blitt til is by now...

Unknown sa...

Eg bur i sentrum, der er det ikkje oppfatta at det var snø førre helg... men grattis med blogg!

Ninings sa...

Gracias :)
Det var sne, trust me, det var sne... Eller is, om du vil... Fant den på Nordberg.

Unknown sa...

hmf... nordberg.... akershus...

Ninings sa...

Ja, nesten, faktisk! Iaffal skog...